Ekstra
Magazyn
Ekstra Magazyn

Najlepsze teksty z całej Polski, w każdy piątek dla wszystkich prenumeratorów Cyfrowych. Poznaj Ekstra Magazyn

Zakaz handlu w niedziele 2019. Zaskakujący raport sejmowych ekspertów. Radzą nie zaostrzać zakazu handlu

Czytaj dalej
Fot. Karolina Misztal
Ewa Andruszkiewicz

Zakaz handlu w niedziele 2019. Zaskakujący raport sejmowych ekspertów. Radzą nie zaostrzać zakazu handlu

Ewa Andruszkiewicz

Wszystko wskazuje na to, że pomimo szumnych zapowiedzi, nowelizacja ustawy o zakazie niedzielnego handlu odsunie się w czasie. Powodem ma być przygotowany przez sejmowych ekspertów jeszcze pod koniec ubiegłego roku raport na temat skutków nowych przepisów.

Jeszcze w lipcu zeszłego roku szef sejmowej podkomisji ds. rynku pracy, poseł Janusz Śniadek z PiS, przyznawał na naszych łamach, że w związku z wprowadzoną w życie ustawą o zakazie handlu w niedziele, do rozwiązania pozostały dwa poważne problemy. Po pierwsze, chodziło o kwestię definicji doby pracowniczej, a po drugie - o przypadki przekształcania przez przedsiębiorców rodzaju prowadzonej przez siebie działalności, aby skorzystać w ten sposób z wpisanych do ustawy wyjątków od ograniczeń w handlu.

Pozostało jeszcze 78% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,95 zł tygodniowo.

    już od
    2,95
    /tydzień
Aktywujesz kod bez rejestracji

Odblokowujesz dostęp jednorazowo, tylko na tej przeglądarce. Jeżeli chcesz w przyszłości wrócić do tego artykułu, skorzystaj z opcji aktywacji kodu z rejestracją - zarejestruj się.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i czytaj bez rejestracji" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

odzyskaj hasło

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zaloguj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Aby móc przetwarzać Twoje dane osobowe w postaci adresu e-mail dla celów przedstawiania informacji handlowych na temat naszych towarów lub usług za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, prosimy Cię o wyrażenie poniżej wskazanych zgód.

Pamiętaj, w każdej chwili możesz cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie wpłynie jednak na zgodność z prawem przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych przed wycofaniem zgody. Szczegóły dotyczące zgody, w tym jej wycofania, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności oraz w swoim profilu.

Administratorem Twoich danych osobowych jest spółka Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Domaniewska 45, 02-672 Warszawa. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych przez Polska Press oraz uprawnienia użytkowników Serwisu Polskatimes z tym związane zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w szczególności w celu wykonania umowy (usługa świadczona drogą elektroniczną), w celach marketingowych w zakresie udzielonych zgód, jak też w innych celach marketingowych na podstawie naszego uzasadnionego interesu. Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne. Przysługuje Ci prawo do żądania od nas dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych a także prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień oraz celów przetwarzania danych przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

* Jeżeli klikniesz „Zaznacz wszystkie poniższe zgody” automatycznie zaznaczasz wszystkie zgody. Możesz też zaznaczyć lub odznaczyć każdą ze zgód z osobna.

** Zgoda wymagana.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zarejestruj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Ewa Andruszkiewicz

Komentarze

1
Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

misiekle

A ja od samego początku mówiłem między innymi, że żaden poważny "handlowiec" nie pozwoli sobie na spadek przychodów i żadne nowe regulacje i ograniczenia tego nie zmienią. Byłem pewien, że większość znajdzie jakąś furtkę, wyjście z sytuacji. No i się sprawdziło. A to zmiana profilu działalności, a to wydłużenie godzin pracy w dni okołoniedzielne, a to jakieś specjalne promocje. Najgorsze jednak jest to, że najwięcej stracili na tej nowości ci, którzy mieli najwięcej zyskać. Poza tym po raz kolejny założenia wstępne rozminęły się z rzeczywistością, praktyką, a wręcz rzeczywistość rynkowa je bardzo boleśnie zweryfikowała. Mam tylko nadzieję, że w przyszłości tworząc ewentualne następne rozwiązania ustawodawcy wcześniej, jeszcze przed tworzeniem wstępnego projektu, założeń, wezmą pod uwagę WSZYSTKIE "za i przeciw" oraz interesy obu stron, grup społecznych, a nie tylko interes rzekomo najbardziej uciśnionych. Dla mnie to jest tak, że dla poprawy sytuacji maleńkiej garstki społeczeństwa (pracownicy handlu) bardzo utrudnia się życie ogromnej, niewspółmiernej rzeszy klientów. To tak jak coraz częściej widoczni w TV "łapomachacze" - żeby niesłyszący i niedosłyszący mogli zapoznać się z wiadomościami, to wszyscy pozostali muszą się męczyć. Czyli znów dla dobra i wygody garstki kilkudziesięciu, czy stu kilkudziesięciu tysięcy mając cierpieć miliony. Nie chcę tu oczywiście dyskryminować niepełnosprawnych, ale akurat w TV jest wiele możliwości innej wizualizacji treści nieprzeszkadzającej innym. Mam tu na myśli napisy, które każdy może sobie włączyć lub wyłączyć. Tym bardziej, że w 99 % to nie są programy na żywo, zawsze ich treść jest wcześniej znana, napisana, trzeba to tylko udostępnić.

plus.to.com.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.